vineri, 2 noiembrie 2012

Fierul vechi din cenusa Romaniei

Sunt atatea reportaje in care s-a demonstrat ca "privatizarea Romaniei" a fost in realitate un jaf planificat, incat nu mai merita sa batem apa-n piua. Si totusi, sunt cateva marturii interesante ale lui Petre Roman, cel ce ne-a lasat sintagma "Industria Romaniei este un morman de fiare vechi". Aceste marturii ne arata ca nu doar de la "nivel central" s-a organizat si controlat jaful si lichidarea industriei romanesti, la nivel local s-a luptat pentru fiecare piulita ce putea fi furata:
Au fost anii in care sloganul national era "Nu ne vindem tara". De tot rasul. In realitate sloganul era: "Fiecare fura cat si ce poate".
Petre Roman: "Anumite întreprinderi au dispărut tocmai pentru că au fost sabotate de cei care aveau în cap să pună mâna pe ele, să preia activele şi mai ales terenul. Iată: uzina de camioane şi uzina de tractoare, ambele de la Braşov. În 1991, am avut şansa să vorbesc cu domnul Werner Niefer, director general la Mercedes. Mi l-a adus Ion Ţiriac, care-l cunoştea. Niefer avea un sentiment bun faţă de România. I-am prezentat programul de reformă şi mi-a spus că vrea să investească în uzina de camioane de la Braşov şi în uzina de autobuze de la Bucureşti. Să facă autobuze şi camioane Mercedes. Dar cei de la faţa locului, cei din conducerea întreprinderilor şi, cred, şi cei din Securitate, au zis: „Dom'ne, dacă vine Mercedes, s-a terminat. Nici nu mai apucăm posturi, nici nu mai putem să mai furăm. Nu ne mai alegem cu nimic". Pentru tractoare am avut oferte de la Fiat. Nu s-a realizat nimic, iar locurile alea au devenit spaţii de speculaţii imobiliare. Deci au fost interese de sabotare, ne-am sabotat singuri. Cum se făcea sabotarea? Arătau ostilitate, se asociau cu sindicatele şi într-un mediu ostil nu vine niciun investitor. Unul dintre sloganurile secţiei de dezinformare a SRI era acesta: „Nu ne vindem ţara". Avea ecou politic, dar în fond spunea: „De ce să ia străinii activele? Lasă că le luăm noi". Nu conta că ei nu aveau niciun fel de capacitate de a relansa o asemenea investiţie. Nici nu voiau să o relanseze. Voiau doar să o prăduiască".

Bineinteles ca Petre Roman facea si desfacea multe, dar... ghinion. Ca de ghinion poate fi vorba cand ai toti boii pe post de conducatori, n'asa?

Cat despre faptul ca unele fabrici aveau o tehnologie invechita, e adevarat, dar asa cum Dacia 1300 se vindea pe la toti amaratii de pe planeta (cum se vinde si Loganul in acesti ani, un jaf de masina in realitate), puteam sa vindem si ARO si celelalte marfuri. A, noi vroiam cu Petrica si Iliescu in frunte sa facem concurenta germanilor si americanilor, n'asa? 

La capitolul scuze si descoperit vinovati nu ne intrece nimeni.
Propun ProTv sa faca un serial de comedie cu "privatizarea Romaniei" cu titlul "De tot rasul" (ca tot au ei toate materialele).



Un comentariu:

  1. Am auzit ca pe locul fostei uzine Tractorul se va construi un mall. Fostii salariati de la Tractorul vor avea unde sa-si cheltuie banii :))

    RăspundețiȘtergere

EP. 16 Justitia si gasca cacatilor de la liceul Traian Lalescu

  In episodul 16 public raspunsul la intampinarea facuta de una dintre sefele de gasca de la liceul teoretic Traian Lalescu Hunedoara, fosta...