"De ce şcoala românească produce tâmpiţi?"
Cartea mea “Evaluarea si motivarea elevului” a deschis
numeroase campuri de dezbatere. Fiind o carte orientata spre anumite teme de
cunoastere, am incercat sa nu alunec spre alte teme, pentru a pastra unitatea
cartii si logica expunerii. Acolo unde a fost cazul am incercat sa
ofer exemple prin care sa argumentez o anumita pozitie exprimata. In mod
evident, intr-o carte nu pot fi surprinse toate aspectele unor fenomene, nu pot
fi dezbatute toate ideile. Acest articol este o completare a cartii, o
argumentare suplimentara a unor pozitii exprimate in carte. Este posibil sa
scriu si alte articole in viitor, cu intentia declarata de a furniza argumente
in relatie cu unele idei propuse in aceasta carte.
Tema acestui articol este “De ce scoala romaneasca produce tampiti?”. O precizare in relatie cu tema, nu orientez discutia spre originea sovietica a invatamantului intrucat acest aspect este foarte clar si fiecare poate citi directivele NKVD. Care este acum, in 2018, obiectivul, scopul invatamantului din Romania? Difera el de modelul impus de sovietici? Oare produce scoala romanesca altceva decat niste aplaudaci tampi, conform indicatiilor formulate prin directivele NKVD?
Asa cum am demonstrat si in carte, un factor de
indobitocire a natiunii române este religia. Introducerea religiei ca materie de invatamant in
Romania dupa 1989 a permis prozelitismul religios in scoli, dar, la fel de
grav, a impiedicat propagarea unor idei despre dezvoltarea stiintei, a determinat inclusiv
eliminarea Evolutionismului din
programa scolara.
Cum putem orienta elevii spre realitatea vietii, pentru
motivarea actiunii de invatare? Asa cum am sustinut in carte, un mijloc
important este chiar programa scolara, ce ar trebuie sa ofere exemple din
istoria marilor realizari ale umanitatii.
Aduc in discutie acum o categorie de argumente
importante, marile personalitati al cunoasterii omenesti – cu referire la cele
europene. Aceasta categorie are legatura in primul rand cu viata pe care o
traim, in sens general, si cu societatea in special, caci suntem fiinte
sociale. Exista numerosi oameni ce prin descoperirile pe care le-au facut au
determinat progresul societatii omenesti. Putem sa discutam, din punct de
vedere al scolii, despre o selectie a unora dintre acestia pentru a fi
prezentati ca modele sau jaloane ale cunoasterii.
Sa ne oprim asupra unor mari nume, din diferite
domenii. Sa le intelegem importanta sociala, in primul rand. Sa intelgem lupta
lor pentru cunoastere in contextul in care crestinismul domina Europa, iar
Inchizitia a reprezentat cateva secole cea mai criminala organizatie
religioasa.
Pentru aproape 1000 de ani Europa si popoarele ce au trait aici au fost dominate de o religie numita crestinism. O religie ce s-a dovedit prin trasaturile si metodele sale o credinta criminala, bazata pe frica, tortura si moarte. Dintre toate religiile ce au existat pe aceasta planeta, crestinismul apare ca fiind cea mai criminala. Societatea europeana era dominata de dogmele crestinismului, teoria creationista era o “lege” sustinuta chiar prin metode extreme, ca arderea pe rug. In aceste conditii foarte grele pentru stiinta au existat totusi oameni, mari persomalitati ale cunoasterii, ce au demonstrat cum functioneaza in realitatea lumea si societatea, au demonstrat imbecilitatea crestinismului. Dogmele crestinismului au putut frana dezvoltarea societatii europene, dar nu au putut-o anihila. Daca in istoria Europei a existat o perioada numita “Perioada Intunecata” (Dark Age), aceasta bezna s-a datorat crestinismului.
Pentru aproape 1000 de ani Europa si popoarele ce au trait aici au fost dominate de o religie numita crestinism. O religie ce s-a dovedit prin trasaturile si metodele sale o credinta criminala, bazata pe frica, tortura si moarte. Dintre toate religiile ce au existat pe aceasta planeta, crestinismul apare ca fiind cea mai criminala. Societatea europeana era dominata de dogmele crestinismului, teoria creationista era o “lege” sustinuta chiar prin metode extreme, ca arderea pe rug. In aceste conditii foarte grele pentru stiinta au existat totusi oameni, mari persomalitati ale cunoasterii, ce au demonstrat cum functioneaza in realitatea lumea si societatea, au demonstrat imbecilitatea crestinismului. Dogmele crestinismului au putut frana dezvoltarea societatii europene, dar nu au putut-o anihila. Daca in istoria Europei a existat o perioada numita “Perioada Intunecata” (Dark Age), aceasta bezna s-a datorat crestinismului.
Cunoasterea, stiinta au reusit in final sa isi
gaseasca loc in dezvoltarea Europei, a popoarelor europene, inlocuind dogmele
crestinismului cu descoperirile stiintifice al cunoasterii. Oamenii, pe masura
ce nivelul lor de educatie a crescut, au renuntat la religie, la crestinism si
au devenit atei.
In aceasta lupta pentru triumful stiintei impotriva
crestinismului ar trebui mentionate cateva personalitati:
Hans Slone (1660 –1753)
Ce stim despre Hans Slone? Ce invata copiii in scoala
despre Slone? Nimic. Apare el in programa scolara a invatamantului romanesc?
Nu. De ce? Oare de ce?
Descoperirea Americilor a produs in primul rand un soc
in sfera cunoasterii. Slope a descris varietatea de specii, atat de plante cat si
de animale, pe care le-a intalnit in Jamaica. Aceasta diversitate a pus un mare
semn de intrebare in relatie cu teoria creationista, ce sutine ca dumnezeu a facut lumea perfecta si
permanenta. Ideea ce incepe sa apara este ca toate aceste specii au o istorie
proprie, cu sensul unei evolutii.
Jean Léopold Nicolas Frédéric, Baron Cuvier (1769 –1832)
Ce stim despre Cuvier?
Ce invata copiii in scoala despre el? Nimic. Apare el in programa scolara a
invatamantului romanesc? Nu. De ce? Oare de ce?
Considerat parintele paleontologiei, a sustinut ca lumea reprezinta o succesiune de creatii si distrugeri a vietii prin extinctii la nivel planetar. Teoria lui era revolutionara, desi el s-a opus ideii de evolutie formulata in acel timp de Jean-Baptiste de Lamarck si Geoffroy Saint-Hilaire (cu mult inainte de Darwin).
Considerat parintele paleontologiei, a sustinut ca lumea reprezinta o succesiune de creatii si distrugeri a vietii prin extinctii la nivel planetar. Teoria lui era revolutionara, desi el s-a opus ideii de evolutie formulata in acel timp de Jean-Baptiste de Lamarck si Geoffroy Saint-Hilaire (cu mult inainte de Darwin).
Jean-Baptiste
Pierre Antoine de Monet, Chevalier de Lamarck (1744 –1829)
Ce stim despre Lamark?
Ce invata copiii in scoala despre el? Nimic. Apare el in programa scolara a
invatamantului romanesc? Nu. De ce? Oare de ce?
El este cel ce a contribuit decisiv la fundamentarea Teoriei Evolutiei. Evolutia biologica se
produce in conformitate cu legile naturii.
Alfred
Wagner (1880 –1930)
Ce stim despre Wagner?
Ce invata copiii in scoala despre el? Nimic. Apare el in programa scolara a
invatamantului romanesc? Nu. De ce? Oare de ce?
El este cel ce a fundamentat teoria continentului unic
– Pangea - si al deplasarii continentelor (“Continental drift”). Aceasta
descoperire a mai dat o lovitura crestinismului ce se straduia si se
straduieste sa sustina ca exista un dumnezeu care a facut lumea asa cum o
cunoastem de 2000 de ani.
Este semnificativ sa stim ca in antichitate grecii
stiau ca Pamantul e rotund, nu plat cum sustine crestinismul, si chiar au
calculat circumferinta Pamantului.
Nu este suficient sa mentionam aceste mari
personalitati ale cunoasterii, este necesar sa aratam cum au facut unele
descoperiri si cum acele descoperiri au permis progresul societatii.
Toate aceste personalitati (dar si multe altele) au deschis
noi orizonturi ale cunoasterii, ale stiintei, distrugand astfel prosteala
crestina a existentei unei fiinte divine
si a facerii lumii in sapte zile. In acest context trebuie sa ne intrebam, ca
cetateni ai Romaniei, care a fost scopul real al introducerii religiei dupa
1989 in invatamantul romanesc? Oare nu e folosita religia ca mijloc de tampire
a noastra, a copiiilor nostri? De aceea
trebuie sa cerem imperativ eliminarea religiei din scoala. Daca guvernantii infractori
si semianalfabeti ai Romaniei nu vor sa scoata religia din scoala, trebuie sa
cerem introducerea unei noi materii de invatamant numita Ateism.
Aceste mari personalitati, dar si altele, trebuie
incluse in functie de domeniul stiintific in programele scolare, cu scopul
principal de a arata copiiilor cum curiozitatea poate produce cele mai mari
descoperiri si poate determina astfel progresul societatii omenesti.
Cum am subliniat si in ultima mea carte, Evaluarea
si motivarea elevului, programele scolare trebuie sa ofere un suport
motivational pentru invatarea institutionalizata. Programele scolare trebuie sa
motiveze elevul.
Vizitati si site-ul meu
Pe site-ul meu gasiti lista tuturor cartile publicate,
dar si alte subiecte interesante, ca istoria gimnasticii.
Invatamantul romanesc este inca o institutie de tip
sovietic. O institutie ce functioneaza ca o frana a societatii romanesti. “Ceea ce face diferenta intre natiuni este nivelul de
educatie”. Dar oare e posibil sa nu ne dorim sa fim educati? Este chiar
probabil, mai ales ca logo-ul educational al societatii romanesti este “Tara te vrea prost”. Este raspunsul
corect la intrebarea din titlul acestui articol. Oare cand vom dori ca scoala
in Romania sa produca cetateni bine instruiti si educati?
Cei interesati de ultima mea carte pot accesa acest
link, pentru a afla cum pot intra in posesia ei.
Duca Mihael Adrian - Evaluarea si motivarea elevului - 2018 |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu