sâmbătă, 14 decembrie 2019

M-am dat in lanturi - Piatra Craiului



M-am dat in cabluri, nu in lanturi, dar asa e expresia. 

M-am hotarat sa fac un traseu in Fagaras, pe un traseu nemarcat. Fiind un traseu cu portiuni dificile spre extrem, l-am planificat minutios vreo 2 saptamani. Prin urmare intr-o zi m-am trezit cu noaptea in cap si am plecat pe munte. M-am oprit fix in PC. Nu totdeauna e cum iti planifici. Dar si PC e atractiva.

Urcarea pe Vf. Everest e pistol cu apa

Ca sa fie distractiv si palpitant am ales sa fac coborarea pe traseul LA LANTURI – ZAPLAZ, sau Traseul Deubel.
Dupa cum se vede din poza de mai jos, mi-au trebuit 3 ore si 15 min (aproximativ) sa cobor distanta de 1374 m. Avand in vedere ca spre Vf. Everest se poate merge cam cu 1 km pe ora, rezulta ca fata de aceasta coborare, urcarea pe Everest e pistol cu apa. Bine, toata lumea stie ca sunt dificile coborarile. Am descatarat de m-am saturat, in conditiile in care eram cu rucsacul de expeditie in spate. Dificultatile dau tot farmecul drumetiei.





Cateva poze din PC

 
Cerdacul Stanciului  


ultima descatarare in apropiere de Zaplaz


Coborarea La Lanturi

Refugiul din Saua Grind, vazut dinspre Sud, foto facuta la 7 am

  
M-a prins noaptea pe creasta, cam la 30 de min. de refugiul din Saua Grind, asa ca am dormit pe creasta. A fost o noapte calda, sacul meu a fost exact ce mi-a trebuit. Cum  nu am avut loc sa montez minusculul meu cort, m-am legat de un bolovan sa nu o iau la vale.  

Ce mai vreau sa spun, e plina creasta sudica de cruci si placi comemorative. Dar deja sunt prea multe. Propun Salvamontului sa le dea pe toate jos si sa gaseasca un loc undeva mai jos, unde sa le puna pe o stanca. Iti trece cheful de catarat printre cruci. 

Si la final, un duios mesaj pentru toate femeile ce urca pe munte



Repere istorice
La inceput nu a existat nimic. Emilian Cristea in cartea sa Piatra Craiului, Editura Sport-Turism Bucuresti, 1984 scria Traseul a fost marcat pentru prima oara de Friedrich Deubel, in 1887, fiind cel mai vechi traseu marcat din tara si considerat, inca de pe atunci, ca fiind cel mai dificil traseu din Carpatii Romanesti. Numele de “La Lanturi” vine de la o amenajare ulterioara in care au fost montate doua lanturi. De mai multi ani nu mai e nici un lant, in schimb sunt instalate noua, NOUA cabluri. Toti  pantofarii au acum curaj sa urce. Poate in viitor vor monta si o scara rulanta. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cacatii de la liceul Traian Lalescu si Justitia EP. 14

  Justitia si cacatii de la liceul teoretic Traian Lalescu Hunedoara (14) `              EPISOD   14    SLUGILE CACATILOR dupa Gheorghe...