duminică, 19 septembrie 2021

Romanilor li se pregateste ceva, prin invatamant

 


 

Educatia continua prostirea populatiei si mentinerea haosului

 

Informatiile le am de la televizor, prin urmare, sunt informatii incerte, dar faptul ca apar informatii in media arata ca se intampla ceva.

Stirea este cam asa, exista un numar de sase scoli “pilot” in care se experimenteaza ceva, adica predarea pe “arii curriculare”. Totul aprobat de Ministerul Educatiei.

Evident, informatiile fiind vagi si putine, nu permit o analiza, dar ne arata ceva, totusi.

 

Avand experienta ultimilor 32 de ani privind “reformele”, demagogice si idioate, privesc cu mare suspiciune si “cu ingrijorare” ce mai pregatesc guvernantii.

Dupa 1990 idealul educational real al romanilor a fost exprimat foarte plastic si bine prin “tara te vrea prost”.  Pe prosti ii poti manipula usor, ei se multumesc cu un kg de zahar si o sticla de ulei, sau cu o galeata.

 

Eu cunosc principiul predarii pe arii curriculare, dar sunt foarte multe aspecte problematice, ca exemplu, fiecare intelege ce vrea si in functie de interesul sau aceasta “predare pe arii curriculare”. Inainte de a preda prin arii, trebuie realizate aceste noi arii, aceste arii sunt in realitate noi programe scolare. Nu am auzit nimic despre obiectivul, mijloacele, forma etc. ale acestor noi programe numite arii. De aici incep deja o serie de alte probleme ce trebuie rezolvate, trebuie aratat cum vor putea fi rezolvate. Aceste probleme vizeaza chiar organizarea invatamantului, prin urmare, asistam la o noua “reforma”, cu implicatii ce vor schimba chiar sistemul de invatamant.  Noi obiective si continuturi presupun noi conceptii, mecanisme de evaluare etc.

 

Bineinteles ca asa ceva nu se va intampla. Ce rost are sa-ti asumi o reforma, caci trebuie sa dai explicatii, apoi rad toti de reforma ta facuta din pix si legata cu sarma. Dar ce se va intampla? Ce se intampla de 32 de ani, “schimbam modificarea” cu scopul unui haos controlat, in care sistemul se autoconserva si prostirea romanilor continua. Am aratat in cartea mea Evaluarea si motivarea elevului, ca orice schimbare produce alte probleme ce trebuie rezolvate, fiecare rezolvare produce alte probleme in acest sistem sovietic. Avand in vedere experienta “reformelor” din Educatia din Romania, in afara de sistemul insusi, nu doar ca nimeni nu va beneficia -  cu sens pozitiv -  de aceste noi schimbari, dar e mai mult ca sigur ca problemele se vor inmulti, educatia va avea de suferit si mai mult, nivelul de tampire a noilor generatii se va amplifica. Tara te vrea prost, e deviza nationala.

 

Subliniez un aspect, programa scolara, adica curicula (acum rad, dar rad in spirit national, adica degeaba, vorba lui Caragiale), nu se poate realiza la o bere, pe un colt de servetel, la terasa. Exprimarea mea pare plastica, dar are corespondenta in realitate. Sa nu uit sa va aduc in atentie o noua exprimare pompoasa, ce nu exprima in realitate nimic, dar suna bine, paradigme educaţionale. Nici macar nu ati stiut ca traim intr-o paradigma educationala, vai de voi (haide, bree, macar traim intr-o tara plina de umor). 

 

Avand in vedere toate acestea, cred ca totul va fi fie un fiasco total, fie doar “schimbam modificarea”. Dar daca e implicat Ministerul Educatiei, nu poate fi un fiasco, va fi un succes, dar pentru sistem. Sistemul sovietic de invatamant

Link aici pentru cateva opinii despre educatie

http://mihael-duca.blogspot.com/2019/09/un-popor-needucat-este-un-popor-sarac.html

 

Ce pot sa mai spun, se vede ca lipseste Cumpanasu, doar nu l-ati uitat. De fapt, lista ar fi mai lunga...

As mai spune asa, pentru neuitare, ca in Romanica exista o serie de institutii degeaba in realitate, care au un rol doar birocratic, adica asigura niste salarii unor pilosi de partid, indiferent de partid. Aceste institutii se activeaza la comanda politica si brusc produc ceva, orice, ce apare apoi in mod pompos ca fiind o exceptionala realizare a unor experti, dau acum ca exemplu  Consiliul Naţional de Curriculum. N-ati auzit neam de neamul vostru de aceasta institutie, din 2007 numita CENTRUL NAŢIONAL PENTRU CURRICULUM ŞI EVALUARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR. Nu puteti voi intelege cum schimba acest comsiliu paradigma educationala. Eu sunt satul de cercetari facute din pix, ce nu au nicio valoare, dar la nevoie sunt invocate pentru a fundamenta niste decizii pur politice, ce nu au nicio legatura cu necesitatile reale ale Educatie. Dar asta-i Romania, daca nu-ti place, te muti in Elvetia, parafrazand niste primari ce le recomandau locuitorilor nemultumiti sa se mute in alte orase. Hai sa mai bem o halba si sa discutam despre altii, despre ce se mai intampla in ... oriunde, dar nu in Romanica. Ati auzit ca in Sudanul de Sud...

Link la pagina de prezentare a cartii mele Evaluarea si motivarea elevului    

http://mihael-duca.blogspot.com/2018/03/anunt-pe-aceasta-cale-aparitia-cartii.html

si cartile mele aflate in bibliotecile publice  

http://mihael-duca.blogspot.com/2018/09/cartile-mele-in-bibliotecile-publice.html


Un articol pe aceeasi tema, pentru cine citeste   

http://mihael-duca.blogspot.com/2018/08/de-ce-scoala-romaneasca-produce-tampiti.html

 

 



 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cacatii de la liceul Traian Lalescu si Justitia EP. 14

  Justitia si cacatii de la liceul teoretic Traian Lalescu Hunedoara (14) `              EPISOD   14    SLUGILE CACATILOR dupa Gheorghe...