luni, 4 martie 2013

Jogging si alergarea de rezistenta (1)

Sa incepem cu doua aforisme despre sport:
“Campionii gandesc in viata dupa urmatorii termeni: POT, IMI DORESC, SUNT” (Dennis Waitley)
 "Cel mai important lucru la Jocurile Olimpice nu este sa castigi, ci sa participi, asa cum in viata nu conteaza triumful, ci lupta. Esential nu e sa cuceresti, ci sa lupti bine". (Pierre de Coubertin)

Doua atitudini in raport cu sportul, doua atitudini ce reflecta modul in care ne raportam la exercitiul fizic.
Sportul poate fi practicat pentru trei motive principale: dorinta de a participa si a castiga in competitii, dorinta de a ne intari sanatatea si de a ne depasi propriile limite, dar si dorinta de a socializa.
Diversitatea sporturilor ofera o larga paleta de optiuni, ceea ce usureaza alegerea noastra. O optiune buna este alergarea.
Alergarea de rezistenta semnifica parcurgerea unor distante mai mari si implica un efort cardiovascular valoros pentru sanatate. Desi pentru unii a alerga pur si simplu pare un lucru fara sens, anost, alergarea de rezistenta ofera cel mai bun efort pentru inima si sistemul circulator. Alergarea de rezistenta ofera si oportunitata de a depune efort in mediul natural, marind efectele sale asupra organismului. Acest tip de efort are numeroase avantaje: nu necesita amenajari sportive, echipamentul necesar este simplu si ieftin, efortul poate fi dozat si etapizat, poate fi practicat la orice varsta si ofera si posibilitatea de a socializa, prin aderarea la un grup de alergatori.
Exista o diferenta intre jogging si alergarea de rezitenta? Alergarea de rezistenta este un concept mai larg ce include mai multe forme, intre care si jogging. Desi nu exista o definitie (in sens academic) pentru jogging, putem sa-l caracterizam ca o alergare usoara, efectuata pe teren plat.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu