duminică, 17 martie 2013

Jogging si alergarea de rezistenta (3)

Unora le este foarte greu sa se apuce de alergat. E adevarat, totdeauna cel mai greu este inceputul.
Cum am putea sa ne apucam de alergat?
O solutie ar fi urmatoarea: luati bani cu camata de la un camatar si apoi nu-i mai dati inapoi.


Dupa aceasta gluma, ar fi bine sa gasiti nu doar motive pentru alergare ci si timp.
Motive ar fi suficiente: alergarea este o activitate placuta, cu mari beneficii pentru sanatate, de asemenea, este o activitate ce nu presupune costuri, nu presupune nici un orar fix (ca in cazul altor sporturi care se practica fie cu un antrenor, ca in cazul gimnasticii aerobice, sau impreuna cu alti coechipieri, ca in cazul fotbalului). Putem alerga oricand, oriunde.

Cum sa incepem sa alergam?
Iata o intrebare simpla, cu un raspuns la fel de simplu: incepem cu mersul pe jos.
Nu este o gluma.
Un principiu fundamental al activitatii sportive ne invata ca efortul trebuie sa fie progresiv, de la usor la greu. Nu vom suprasolicita organismul prin eforturi grele, in consecinta vom incepe cu un efort moderat, mersul pe jos in ritm rapid.
Cheia sucesului nu este universala, nu exista o reteta magica aplicabila fiecaruia, dar un inceput bun este o garantie si deschide calea unei activitati eficiente si placute.
Ar trebui sa avem si un program dupa care sa alergam? Ar fi bine, dar nu este obligatoriu. Atunci cand vrem sa alergam pentru sanatate nu e necesar sa ne batem capul prea mult cu chestiuni ce tin de antrenamentul sportiv. Este insa foarte util sa fim constanti in activitate, in sensul de a alerga regulat, fara pauze prea mari. Nu este indicat sa alergam trei zile consecutiv si apoi o saptamana sa nu mai alergam deloc. Este mai util sa alergam din doua in doua zile.
Cu timpul, cand o sa simtiti placerea alegarii, poate o sa alergati zilnic.
Pentru inceput, fixati-va ca obiectiv mersul pe jos in ritm rapid de 3-4 ori pe saptamana, cate 30-50 minute.
Dupa 2-3 sapatmani treceti acest mers rapid in programul zilnic. Nu uitati: o viata sanatoasa presupune zilnic miscare minimum 30 de minute.

Pentru multi dintre noi, vine o intrebare grea: unde anume pot sa merg sau sa alerg, caci nu vreau sa rada oamenii de mine?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu