miercuri, 20 martie 2013

Jogging si alergarea de rezistenta (4)

Alergarea usoara este deosebit de utila pentru fiecare dintre noi. Nu este nevoie sa alergam nici "tare" si nici mult. Aceasta nu insemana ca nu se poate alerga mult si cu intensitate sporita. Multi dintre cei ce au facut jogging au deprins placerea alergarii si au inceput sa mareasca distantele alergate, dar si intensitatea efortului. In acest fel a aparut "alergatorii". Alergatorii nu s-au mai multumit la un moment dat sa alerge doar pe sosea, pe terenul de sport sau in parcuri si au luat cu asalt muntele. Astfel au aparut "alergatorii montani".
Alergarea montana se deosebeste fundamental de alergarea pentru sanatate, de jogging.
“Alergarea montana” reprezinta tot o alergare, dar cu cateva carateristici ce o deosebesc fundamental de celelalte tipuri de alergare. Alergarea montana se face pe distante mai lungi, ce pot trece de 20 de kilometri (in general distantele sunt de 8 – 16 km), se desfasoara pe munte, cu diferente de altitudine mari, ce pot ajunge la 1000 de metri. O alta caracteristica este permisiunea de a strabate portiuni ale traseului la pas, alergarea continua nefiind obligatorie. In anumite privinte alergarea montana se aseamana cu “trail running”
Apare evidenta diferenta intre alergarea montana si “jogging”. Aceasta forma de alergare presupune un efort moderat, sub forma unei alergari usoare, pe distante relativ mici (2-4 kilometri) si de regula pe teren plat. Jogging are un obiectiv foarte clar: efortul aerob controlat, pentru imbunatatirea functiei inimii.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu